Ką ir kada valgote? Kokie jūsų valgymo įpročiai? Kaip dažnai sportuojate? Kiekvienas į šiuos klausimus atsakytume skirtingai. Apie vartojamus maisto produktus, jų naudą bei žalą organizmui, sveikos mitybos įpročius, fizinio aktyvumo svarbą savanoriai surengė mokymus Kupiškio vaikams ir jaunimui.
„Mokymų metu paaiškėjo, kad tik nedaugelis iš atvykusių jaunuolių mankštinasi, tad pasiūlėme paprasčiausių mankštos pratimų, kurie neužimtų daug laiko, bet prisidėtų prie sveikesnio gyvenimo. Surengėme įvairiausių sportinių užsiėmimų, padarėme skautiškų kliūčių ruožą, kuriame išbandyti jėgas galėjo visi. Laipiojimai virvėmis, linksmos skautiškos mankštos, pratimai su kamuoliu - buvo tie užsiėmimai, kurie nuspalvino dalyvių veidus skaisčiomis šypsenomis“, - prisimena mokymus Kupiškio vaikų dienos centro Subačiaus padalinio lankytojams vedęs Dominykas Židonis.
Pasak jo, kalbantis apie sveikatą, prieita prie išvados, kad visi per daug laiko praleidžiame prie išmaniųjų telefonų, planšečių ir kompiuterių ekranų. Todėl, Dominyko teigimu, buvo prisimintos darbo su tokiais įrenginiais taisyklės, kalbėtasi, kokios mankštos padeda akims ir taisyklingai laikysenai.
Šių mokymų metu buvo aptartos ir emocinės sveikatos gerinimo praktikos. Akcentuotas perdegimo klausimas ir trumpų pertraukėlių dirbant svarba.
„Sutarėme, kad ruošiant ilgesnius namų darbus kas 50-60 minučių reiktų pasidaryti nors trumpą pertraukėlę, kurios metu nebūtų galvojama apie užduotis, nepasineriama į mobiliuosius telefonus ar TikTok'ų peržiūras, o šis laikas būtų skiriamas akių poilsiui ir atsipalaidavimui“, - apie vykusius mokymus pasakoja juos vedęs Dominykas.
Septynių mėnesių trukmės Europos Komisijos remiamame Europos solidarumo korpuso projekte mokymus ir praktinius užsiėmimus veda penki 18-21 metų amžiaus savanoriai iš Panevėžio. Jie savanoriauja VšĮ Kupiškio vaikų dienos centro Subačiaus padalinyje. Čia jie dalinasi žiniomis su 8-12 metų amžiaus Kupiškio rajono vaikais, kurie turi mažiau galimybių įsitraukti į įvairias veiklas dėl socialinės padėties ir socialinių įgūdžių trūkumo, patiria socialinę atskirtį ar yra iš socialinės rizikos šeimų, turi mažiau socialinių įgūdžių, reikalingų pilnaverčiam jaunų žmonių gyvenimui.
Projektą „Strenghening social inclusion of local children in Lithuania“ koordinuoja VšĮ Galmybių kūrėjai, o Europos solidarumo korpuso projektų įgyvendinimą Lietuvoje prižiūri Jaunimo reikalų agentūra.
Comments